Monday 18 February 2013

Putus Cinta? Chill la! :)

Okey... Akhirnya.. Ada gak topik untuk aku share ngan semua.. Siapa pernah putus cinta?? Angkat lappy! Hehehe.. Aku sendiri pun pernah putus cinta.. Sakit tu xtaw nk kata la.. Well.. Aku terkejut dengan perangai dia, hati dia.. Even dah berbulan dia tinggalkan aku, perasaan tu tetap ada. Puas aku halau, perasaan tu datang balik.. TETAPI!!!! Aku bangkit semula atas dorongan kawan2 aku yang sangat baik! Ya la.. Putus cinta ja.. Bukan putus nyawa.. Tagline aku tu.. Hehehe... Okey.. Sekarang aku nak bagi tips untuk bangkit daripada putus cinta tu!!


TIPS!!!

1. Bersyukur
Why? Sebab kalau dia tinggalkan kita tapi kita terus nak bersama ngan dia.. Korang ada chance untuk dikhianati buat kali kedua, ketiga dan seterusnya. Jadi.. Bersyukur la korang ditinggalkan sebelum korang ada ikatan yang lebih lagi. 

2. Muzik
Muzik dapat menenangkan minda. Betul x? Jadi kalau tengah sedih, dengar la alunan ombak.. Tenang ja. Atau dengar muzik yang berentak perlahan.. Tapi kalau korang memang jenis yang ganas, dengar lagu metal atau rock, apa salahnya.

3. Keyakinan Diri
Ada yang sesetengah orang bila putus cinta, rasa rendah diri.. JANGAN!!! Hey... Life must go on. Mesti ada yang fikir camni.. Dia tinggalkan aku sebab aku dah tak lawa? X handsome? Gemuk? Hello!! Cantik tu berbeza di mata masing-masing. Kita kena yakin walaupun ditinggalkan. Mana boleh kita sedih, dia lak gembira ngan orang baru! Okey.. Agak susah nak kembalikan keyakinan diri bila dah putus cinta tapi kena la cuba.. 


Okeylah.. Hehehe.. Jadi pakar motivasi tak bertauliah sat.. Okey... Bangkit dari kekecewaan memang mengambil masa. Sentiasa berdoa pada Allah agar ditetapkan jodoh yang terbaik. Jumpa lagi!!

3 comments:

Vanilla Maple said...

semoga kita sama sama dapat jodoh yang terbaik. macam ni la ika, jgn emo2 cam dulu. hik. kalau tak aku buat sajak bangkitlah kat sini. hoho

zulaika said...

Hahaha.. back to form 5!

Vanilla Maple said...

takmaw jadi form 5 dah.. huhuhu